داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها
هت‌تریک «پونا»یی‌ها در کسب نایب‌قهرمانی لیگ

مدال نقره دختران بدمینتون‌باز مشهدی در لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور

  • کد خبر: ۱۳۱۰۹
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
مدال نقره دختران بدمینتون‌باز مشهدی در لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور
دختران بدمینتون‌باز مشهدی توانستند پس از زنجانی‌های کهکشانی، روی سکوی نایب‌قهرمانی لیگ برتر بایستند و نتیجه سال قبل را تکرار کنند.
مژده رنگیان -  در دور برگشت مرحله نهایی که در زنجان برگزار شد، تیم آکادمی پونا برابر علم و ورزش گیلان به میدان رفت و توانست ۳ بر ۲ پیروز شود. در بازی دوم پونا باز هم ۳ بر ۲ شاهرود را شکست داد، اما در مقابل، حریف اصلی آن‌ها پیروزی پرامتیاز ۵ بر ۰ را کسب کرده بود. بااین‌اوضاع در سومین دیدار، ۲ تیم برتر لیگ یعنی ذوب زنجان و پونا مشهد برابر هم به میدان رفتند که این رقابت با نتیجه ۴ بر ۱ به سود میزبان به پایان رسید. درمجموع نتایج رفت‌وبرگشت مرحله نهایی، تیم ذوب‌روی صبا زنجان با کسب ۱۸ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم آکادمی پونا باکسب ۱۲ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد. تیم علم و ورزش گیلان هم با کسب ۱۰ امتیاز مقام سوم و تیم شهرداری شاهرود با امتیاز ۸ مقام چهارم مسابقات را کسب کرد.

مورد عجیب پونایی‌ها
تیم «پونا»‌ی مشهد با حمایت آکادمی تخصصی بدمینتون چندسالی است در مسابقات حاضر می‌شود و سال ۹۶ برای اولین‌بار در لیگ دسته‌یک حاضر شد. این تیم توانست در همان سال با کسب عنوان نایب‌قهرمانی راهی لیگ برتر شود و به‌این‌ترتیب برای اولین‌بار بانوان خراسانی حضور در لیگ برتر کشور را تجربه کردند. پونا در لیگ ۹۷ در رقابت با تیم‌های برتر کشور با ترکیبی جوان و بومی و با حضور فقط ۲ بازیکن غیربومی حاضر شد که توانستند در جدال با رقبا موفق ظاهر شوند و پس از حریف اصلی شان یعنی دانشگاه آزاد، عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را در دور نهایی به میزبانی مشهد به دست آورند. آن‌ها در لیگ بعدی یعنی مسابقات سال ۹۸ نیز با تغییرات کمی برای رسیدن دوباره به سکو و شاید کاپ قهرمانی به میدان آمدند و برای سومین‌بار بازهم پونایی‌ها عنوان دومی لیگ را از آنِ خود کردند و در نایب‌قهرمانی بدمینتون بانوان هت‌تریک کردند.
پس از اتفاقات دور رفت مرحله نهایی لیگ برتر بود که شانس تیم پونای مشهد برای رقابت بر سر قهرمانی به کمترین حالت ممکن رسید و در دور برگشت مشهدی‌ها می‌دانستند که باید برای سکو‌های دومی و سومی بجنگند. در همین خصوص ماهرخ خلیقی، مربی تیم پونا مشهد، درباره تکرار نایب‌قهرمانی این تیم اظهار می‌کند: امسال نگاهی به سکوی قهرمانی داشتیم، اما حریفان بسیار قدرتمند بودند و از ستاره‌ها و بازیکنان ملی‌پوش خوبی در ترکیب خود استفاده کرده بودند. بازی‌ها بسیار نزدیک و سنگین بود و بچه‌ها تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار گرفتند. زنجان هم در کنار بازیکنان خوب از امتیاز میزبانی از مسابقات نهایی استفاده کرد و قهرمان شد.
فاطمه احمدزاده، سیده‌مبینا نبی‌نژاد، فائقه بقایری، مهتاب پاداری، زینب ارحمی‌چیتگر، ملیکا یحیایی، رومینا تاجیک و نرگس افشاری، بدمینتو‌ن‌بازان تیم پونا بودند که ماهرخ خلیقی و هاجر بهمن‌زادگان به‌عنوان مربی در کنار این تیم حضور داشتند.

رقابت با ستاره‌های بین‌المللی
اسفندماه سال قبل بود که زنجان در مرحله نهایی لیگ دسته‌یک میزبان حریفان بود. در آن دوره از مسابقات تیم ذوب‌روی صبای زنجان با تیم کیهان سیاحت پارسیان مشهد برای رسیدن به قهرمانی در جدال بود که درنهایت زنجانی‌ها توانستند با حضور بازیکنان ملی‌پوش، قهرمان دسته‌یک شوند و به‌همراه تیم مشهدی کیهان سیاحت به‌عنوان نایب‌قهرمان، راهی لیگ برتر شدند. ۱۰ ماه بعد از این اتفاق، زنجانی‌ها دوباره جشن قهرمانی گرفتند، اما در لیگ برتر و با اشتراکاتی با لیگ‌یک سال قبل. زنجانی‌ها دوباره در دور نهایی میزبان مسابقات بودند و بازهم یک تیم مشهدی بعد از آن‌ها روی سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد. ذوب‌روی صبای زنجان قدرتمندترین تیم لیگ بود و ثریا آقایی و ثمین عابدخجسته، ستارگان بین‌المللی بدمینتون ایران، را نیز در ترکیب خود داشت و ورزشکاران جوان تیم مشهد برای رسیدن به سکو باید با ملی‌پوشان می‌جنگیدند. موضوع جالب‌توجه نیز این بود که مرحله نهایی و اختتامیه این مسابقات ازسوی فدراسیون بدمینتون و هیئت بدمینتون استان زنجان در سکوت کامل خبری انجام شد.

جای خالی نماینده دوم مشهد
مشهدی‌ها امسال ۲ نماینده در لیگ برتر داشتند. تیم شهید فخار مشهد فصل گذشته در لیگ دسته‌یک با نام کیهان‌سیاحت حضور داشت که توانست نایب‌قهرمان شود و به لیگ برتر صعود کند، اما به‌دلیل نبود حامی مالی، امسال هیئت خراسان رضوی این تیم را با نام سالن فخار هیئت استان، راهی رقابت‌ها کرد. در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر که ۶ تیم حضور داشتند، تیم فخار که در گروه‌الف این مسابقات به‌همراه ذوبی‌ها حضور داشت، به‌دلیل امتیاز کمتر نسبت به تیم شاهرود از صعود به مرحله نهایی بازماند و جایش در دور نهایی خالی بود.
 
 
هت‌تریک «پونا»یی‌ها در کسب نایب‌قهرمانی لیگ
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->